Hoppa till innehåll
Hem » Kontakt

Kontakt

Kontakta mig om du har frågor, vill beställa en tavla med eget motiv eller om du bara vill säga ”Hej”. Jag svarar så snart jag kan.

Frågor & svar

Vad är en Fine art print?

En Fine art print, eller gicclétryck som det också kallas, är ett tryck av en originalmålning på finare, noga utvalt arkivbeständigt papper. 

De motiv som väljs ut för att bli en Fine art print får en begränsad upplaga. Upplagan fastställs av mig, bestämmer jag mig för en upplaga på till exempel 10 stycken exemplar så trycker jag inga fler än så, när de är slut så är de slut. Upplagan är därmed begränsad och får ett värde utifrån det. 

Varje exemplar numreras och signeras.  Certifikat följer med.

Färger

Tänk på att varans färg och utseende inte kan återges exakt via en skärm eftersom färgåtergivningen kan variera mellan olika skärmar.

Varför har du bara Swish och kortbetalning som betalningsalternativ?

Jag har målat hela mitt liv, men mitt företagande är nystartat, så just nu erbjuder jag bara Swish och kortbetalning som betalningsalternativ.

Mitt enskilda företag heter Katarina Eriksson och det är mitt tilltalsnamn, men mitt andranamn är Nina, därav ”ArtByNina”.  Som mottagare i swish kommer det dock stå Katarina Eriksson.  

Hur långa leveranstider har du?

Som standard packar jag beställningar 1-2 gånger i veckan, det innebär att du har dina varor hos dig inom cirka en vecka från beställningsdatum, förutsatt att inget inträffar med postleveransen.

Om din beställning inte har kommit fram efter två veckor, vänligen kontakta mig via formuläret så får vi kika på vad som kan ha hänt. 

Jag har tre fraktklasser:

  • lätt 18 kr (exempelvis vykort, kort och bokmärken.)
  • medium 69 kr (mellanstora tavlor och printar)
  • tung 99 kr (större tavlor)
Hur fungerar returer och återbetalningar?

Defekt eller felaktig vara skall reklameras omgående efter kontakt via formuläret. Är ditt paket skadat vid leverans så fotografera paketet vid utlämningen och kontakta mig via formuläret. Varan ersätts med likvärdig vara om det finns en sådan, i annat fall sätts summan för varan tillbaka på ditt konto.

Ångrat dig? Mina kunders nöjdhet är min prio. Jag erbjuder återbetalning om produkten inte har öppnats , är oanvänd i originalförpackning och har ett medföljande inköpsbevis när du gör en retur. Kontakta mig via formuläret först och meddela att du vill returnera din vara. Du som kund står för fraktkostnaden för returen. 

Kan jag avbryta en lagd beställning?

Om du vill avbryta en lagd beställning så kontakta mig via formuläret med ditt ärende. Om din vara inte redan skickats är det inga problem att ändra eller avbryta din beställning. Är ordern däremot på väg till dig så rekommenderar jag att du hämtar ut ditt paket och för att sedan göra en omedelbar retur,  det för att undvika kostnaden för outhämtat paket om 195 SEK. Ombudet kan hjälpa dig med omedelbar retur.

Är din order så att den levereras till din brevlåda gör du en retur som vanligt.